Pagina's

zondag 20 mei 2012

Kerkenstad Vilnius

Weer terug uit de Baltische landen wil ik graag laten zien wat ik daar heb mogen bewonderen. Ik heb de nodige inspiratie opgedaan in drie prachtige hoofdsteden, heel verschillend, en onderweg van de een naar de ander. Eerst maar wat aandacht voor Vilnius, hoofdstad van Litouwen en ook wel kerkenstad genoemd. Er wordt beweerd dat je op ieder kruispunt in het centrum van Vilnius minimaal drie kerken kunt zien, maar of dat waar is heb ik niet gecontroleerd. Wel zijn er veel, heel veel kerken. En de kerken worden ook goed bezocht, door zowel ouderen als jongeren. Wij waren er op zondag, dus hebben we het zelf kunnen constateren. Mooi om te zien, vooral die jonge meisjes in witte jurken die communie mochten doen. Hieronder een paar plaatjes van diverse kerken in Vilnius met als belofte dat ik één van de kerken nog wat uitlicht in een van mijn volgende blogs.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.