Pagina's

vrijdag 29 juni 2012

Fruittest


Ik was al jaren op zoek naar de perfecte fruittest. Het valt reuze mee met die omschrijving ‘perfect’, zo veeleisend ben ik niet. Ik wil gewoon een leuke fruittest, brocante, bij voorkeur in crèmekleur maar ik heb geen bezwaar tegen een dessin, zolang het maar niet te opvallend is.  Niet te groot, maar er moet wel een bakkie aardbeien in kunnen. Maar ik kwam gewoon geen geschikte fruittest tegen. Niet in de brocantewinkeltjes, niet op mijn favo websites, niet op de rommelmarkt, niet op de vide-grenier en zelfs niet als nieuw. Ze waren of te groot, of te fel van kleur of met een echt lelijke print of zelfs reliëf. Uiteindelijk nam ik genoegen met een moderne versie van rvs, een soort grappig gevormd vergietje met een schaaltje er onder. U moet weten dat ons huis een mix is van modern en brocante. Het huis zelf is modern en in eerste instantie was dat dus ook onze keuze voor de inrichting. Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en zo gaandeweg sloop er steeds meer brocante uit de kast en van buitenaf het huis in. Kan trouwens ook heel leuk zijn, de combi van oud en nieuw. In ieder geval is het een uitdaging om er een eenheid van te maken, waarbij ook de smaken van manlief en mijzelf factoren van belang zijn. Hoe dan ook, bij gebrek aan een mooie oude fruittest hadden we dus een modern exemplaar gekocht. 

En toen kwam ik ‘m tegen…. Ja, de brocanteliefhebber voelde het al aankomen natuurlijk. Soms moet je heeeeeel lang zoeken en geduld hebben, maar het komt bijna altijd wel een keer langs. Bij mij dus ook. En dan ook nog gewoon hier in mijn eigenste Assen! Bij de Tjotter, het winkeltje dat Geke van Brocanteneo had aangeraden op haar blog en waar ik altijd al eens wilde kijken. De fruittest was net binnengekomen. En sufferd die ik ben, ik laat hem dus gewoon staan, hè?! Zo van… ja, we hebben al een fruittest. De volgende dag had ik al spijt als haren op mijn hoofd en toen moest ik nog 3 dagen wachten voordat de winkel weer open was. En de winkel was ook nog eens een hele dag geopend voor winkelend publiek (lees: brocanteliefhebbers die in mijn beleving allemaal een fruittest zochten) voordat ik heen kon na mijn werk. En toen misten we de bus ook nog! Ik zag het al helemaal gebeuren dat die perfecte fruittest, met de goeie kleur en de goeie vorm en het goeie formaat, zo een uurtje voor mijn komst verkocht zou zijn. Om 10 voor 6 (echt waar) kom ik hijgend de winkel binnen. Hij staat er nog! Ik heb nog net geen rondedansje gedaan. Nu is ie van mij. De rvs-versie is de kast in verbannen en de crèmekleurige fruittest pronkt in de kast. Ik ben weer helemaal blij! Nu nog die schattige mini-bakvormpjes, of die mooie wildkroon, een van de puddingvormen misschien? De Tjotter wordt ongetwijfeld een vast adres.  

Oh, en die aardbeien zijn inmiddels door manlief verwerkt tot een bavarois. Lekker.




1 opmerking:

  1. Ik heb het vandaag nog over je gehad. Ik heb zelf een Madonna gekocht bij Tjotter vandaag. Ik moet er maar niet te vaak heen, slecht voor de portemonnee (al is ze niet duur).

    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.