Pagina's

zondag 24 juni 2012

Midsummerfair

Ik was dit voorjaar al wat leuke fairs misgelopen, om verschillende redenen, bijvoorbeeld de Bosrandfair en Orvelte. Dus zondag 24 juni was met vette letters in mijn agenda geschreven: de Midsummerfair in Zeijen. Daar moest en zou ik naar toe. En ja, laat je je dan tegenhouden door wat regen? En wind? En een temperatuur van 10 graden? Gewapend met paraplu togen manlief (ja, hij ging echt mee, die schat) en ik naar Zeijen. We gingen toch maar met de auto en niet met de fiets. U begrijpt vast waarom. Binnen no time waren we doorweekt, hadden we natte voeten en waren we verkleumd, maar om een of andere reden werkt zulk weer ook wel weer op de lachspieren. De standhouders hielden de moed er goed in en het was eigenlijk best gezellig.

Leuke sfeerplaatjes schieten was er helaas niet bij, terwijl de organisatie zo haar best had gedaan met die leuk gestylede terrasjes en de locatie echt schitterend is met mooie boerderijen, een prachtige appelboom en een moestuin. Ook de standhouders hebben erg hun best gedaan. Een van de eerste tenten die we binnengingen vond ik meteen ook de allermooiste: De Tuinkamer. Echt om vrolijk van te worden, ondanks het weer. Op de foto's lijkt het misschien wat donker, maar het zag er schitterend uit. Een mooi gedekte tafel in het midden met een klamboe er boven. De stoere stoeltjes waren versierd met een broodkrans met een transparante stoffen strik. Verder veel sfeervolle hoekjes met tafeltjes en kasten en natuurlijk schitterende brocante spullen. Kistjes met lavendel, emaille kannen, mooie glazen, kannen en vazen met vrouwenmantel of andere bloemen: precies de mix van stoer en landelijk waar ik zo van houd. Wat een feest! En de Tuinkamer heeft ook een winkel (in Hoogezand, dus niet zo ver weg), een webwinkel en een blog, die ik vanaf nu natuurlijk ga volgen.

Maar ook verder was de Midsummerfair de moeite waard. Bij de stand van de Oranjerie (ja, die mooie winkel uit Zeijen zelf) heb ik ook nog wat leuke plaatjes geschoten en het receptenboek van JDL gescoord. Er werd gekookt, er waren spulletjes voor het maken van cupcakes te koop, een jonge vrouw maakte schitterende boeketten, het is bijna te veel om op te noemen. Zelf heb ik nog een stoere glazen vaas gekocht met de tekst "Bouquet de Fleurs" bij Lifestyle De Kroon én ik kreeg een tas met woon- en tuinbladen mee. En dat allemaal binnen een uur, want langer hield manlief het toch niet uit in de regen en kou. We kwamen net niet vast te zitten op de weiland-parkeerplaats. Jammer van het weer, maar ik ben blij dat ik toch gegaan ben.

Stoere kussens bij De Tuinkamer

Die broodkransen zijn echt geweldig

Nog een mooi hoekje bij De Tuinkamer

Servies en bloemen: prachtig toch?

Bij de Oranjerie een andere sfeer, maar ook gezellig

Wat een schatjes, die kommetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.