Pagina's

zaterdag 4 augustus 2012

Schatgraven

Vandaag ben ik weer eens bij de Antiek & Curiosahoeve geweest: een boerderij vol schatten! De eerste keer dat ik deze boerderij ontdekte viel ik van de ene verbazing in de andere. Het begon al met het feit dat er op steenworp afstand van mijn huis zo'n leuk brocante-adres zit. Echt, paar minuutjes fietsen en ik ben er. Vervolgens loop je door de tuin, vol spullen, naar de boerderij en daar ga je van de ene schuur naar de andere schuur. Een doolhof vol spullen. En ze hebben zulke leuke dingen: oude spelletjes, blikken, emaille, glaswerk, heel veel servies, grappige hebbedingetjes, meubeltjes, smeedwerk, gereedschap, speelgoed, schoolspullen en ga zo maar door. Echt schatgraven is het daar en daar houd ik enorm van. De oogst van vandaag: een schattig ijzeren kapstokje (die gaan we buiten ophangen), een pot vol glazen bolletjes, een blikje (verjaardagscadeautje voor broerlief, ik "verpak" er het geld in) én 3 übersnoezige kommetjes in blauw met wit. Die glazen bolletjes vind ik echt een vondst: het zijn een soort knikkertjes van lichtroze matglas met een verweerd laagje er op. Het lijkt net rozenkwarts en dat vind ik altijd zo prachtig. Ik heb een aantal van die knikkers met 2 halve stenen van manlief (met kristal er in) op een wit schaaltje gelegd dat ik in Riga op de kop tikte. En nog een hele hoop in een waxinelichtglaasje. En nog zijn ze niet op... Die gaan ook nog wel terugkomen in de boite de vin, denk ik zo. Superkoop, die knikkers. Maarre.... met die kommetjes ben ik minstens zo blij. Er waren er een heleboel, in verschillende kleuren, met verschillende dessins en ja...ook in verschillende prijsklassen. Dan moet je een keuze maken. Pfff, da's niet makkelijk. Uiteindelijk ben ik toch voor een van die schattige kleintjes gevallen, met "Les Alpes"-dessin. Ik heb er een blauwwit-combi van gemaakt. Of het echte spoelkommetjes zijn weet ik niet, maar ze hebben de vorm wel. Dat is misschien wel het leukste van schatgraven: dat je ook echt schatten mee naar huis neemt.




1 opmerking:

  1. Hi wat leuke inkopens heb je gedaan vooral die rose knikkerballen ...♥
    Wel grappig zo binnen een paar min ff snuffelen daar ..ha ha :))
    Ben ook meteen volger geworden .. ;))
    Liefs Gaby...♥

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.