Pagina's

donderdag 27 september 2012

Kringloopbak


Bij een bezoekje aan één van de kringloopwinkels in Assen zag ik een houten bakje staan. Gewoon van waaibomenhout, zoals manlief dat noemt. Het was eigenlijk een simpel dingetje, volgens mij een soort proeve van bekwaamheid voor een leerling houtbewerking. En dan een opdracht uit het eerste jaar. Maar ik zag de bak meteen in een witte hoogglansversie en dus kocht ik het stuk hout. Het was gebruikt als bloempot, als ik af mag gaan op de aarde die nog onderin klonterde. Schoonmaken, schuren, grondverfje en aflakken: na twee dagen had ik een ontzettend leuke bak. Ideaal om uien, knoflook, tomaten, appeltjes of aardappelen in te bewaren, maar ik heb al een mooie schaal op het aanrecht voor dat soort dingen, dus ik moest wat anders verzinnen. Opeens had ik het: de voorraad waxinelichten. Zo met de herfst en winter voor de deur gaan de waxinelichtjes er weer met tig tegelijk doorheen, dus een voorraadje is niet verkeerd. Zo gezegd, zo gedaan: de bak zit nu vol kaarsjes. Laat het najaar maar komen!




1 opmerking:

  1. Leuk die bak met waxines ! Nou de herfst is aangebroken hoor, dus aan de kaarsjes :-) Greetz Lejo

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.