Pagina's

woensdag 19 december 2012

Boite de noel

Ook de boite de vin moest eraan geloven natuurlijk, zo'n kistje vraagt gewoon om kerstdecoraties. Ik heb er een lief gehaakt kleedje in gelegd met wat vaasjes en gipskruid, fotolijstje met een taartrandje erbij. De twee kaarten met nostalgische wintertafereeltjes komen van In den Uylenbal in Diever en de kaarsjes ervoor staan in oude houdertjes die ik een paar weken geleden scoorde op de rommelmarkt hier. Deze kaarsjes passen precies, hoera! De kleine kaarsjes van Bolsius waren nog net wat te dik, maar in Groningen is een nieuwe, hele toffe winkel genaamd Sostrene Grene, waar ze een iets dunnere versie hadden. Naast de kaarten staat een metalen kerkje dat ik ooit in Bourton-on-the-Water (Cotswolds) kocht. Heerlijk, kerstdingen kopen in de zomer. Daarnaast een klok van Rivièra Maison en een lief lantaarntje uit het kersthuis van In den Uylenbal vorig jaar. In het glas staat gegraveerd 'fête de la lumière', prachtig toch? De verzameling wordt steeds groter zo. Rechtsonder wat metalen letters van Laif en Nuver. Linksonder een waxinelichthoudertje van armeluiszilver én een van mijn pronkstukken: een filigraan metalen kerkje uit Ierland. Dit kerkje is zo fijntjes afgewerkt, ik kan er uren naar kijken.




 





1 opmerking:

  1. Hoi Esther, leuk dat je meedoet aan mijn give-away, dankjewel voor het linkje :)
    Ik zag ook dat ik je nog niet volgde, dat heb ik dan maar meteen rechtgezet hoor want je hebt een prachtig blog,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.