Pagina's

maandag 21 april 2014

Paasontbijt

Voor mij is het ontbijt tijdens Pasen de belangrijkste maaltijd. Dat zal wel met de eieren te maken hebben. We maken ook wel een lekker diner hoor, maar toch... er is altijd wat extra aandacht voor het ontbijt. Uit de diverse kasten tover ik nog een verbazingwekkende hoeveelheid geel servies tevoorschijn en met wat leuke accessoires erbij heb je zo een mooie zonnige tafel. Met eitjes. Gisteren heb ik voor het ontbijt (of eigenlijk brunch) een spek-ei-muffin gemaakt. Het recept is van de website 'Uit Pauline's Keuken', supersimpel en echt heel lekker. Ik had geen bacon, dus bij mij werd het ontbijtspek. Daarbij heb ik kookroom gebruikt. Manlief was dolenthousiast, dus die muffin komt vaker op de ontbijttafel. Voor het recept, klik hier. Deze website is trouwens echt een aanrader als je van lekker eten houdt. Er staan heel gevarieerde recepten op: van simpel tot wat ingewikkelder, van heel gezond tot traditionelere wat vollere recepten, al dan niet met moderne twist, van superfood tot vergeten groenten. Wij hebben al vaker recepten van Pauline geprobeerd en ze komen steevast terug op het menu.








12 opmerkingen:

  1. Happy Easter! Ook voor jullie fijne Pasen! Geniet van het Paasontbijt en deze Paasmaandag!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat ziet er gezellig uit! Wij hebben geen paasontbijt gedaan want ik moet werken en dan moeten de kids te vroeg opstaan, vinden zij...Maar ik ga zo nog even naar mijn werk en daarna gaan we gourmetten, ook leuk. Fijne dag nog! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker gezellig en de botervloot is super mooi.....wij hebben gisteren ook een heerlijk ontbijt gehad met de kinderen.....vandaag ieder wat wils....fijne paasdag nog en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm klinkt lekker die spek- eimuffins en ook nog gezond die ga ik snel eens uitproberen.
    Groetjes linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Esther,
    Ik vind ook het paasontbijt het hoogtepunt van de paasdagen, verder doe ik niet veel aan pasen, behalve even bij mijn ouders op visite...
    Je tafel ziet er heerlijk en gezellig uit!
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die ga ik ook proberen....jammer dat pasen nu voorbij is.......ha had ik toch even de blits gemaakt....;)

    Fijne avond

    LIefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heerlijk uit, Esther.
    Ik heb mij dit weekend eens lekker laten verwennen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt erg lekker en ziet er inderdaad lekker zonnig uit!

    Liefs marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit ga ik zeker eens proberen. Lijkt me simpel om te maken, dus prima! Wat zal dat heerlijk ruiken als deze uit de oven komen...hmmmm.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een feestontbijt, dat bewaar je dus voor deze momenten.
    Het ziet er heerlijk uit.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n gezellige tafel :-) en leuk hoe de vruchtensappen worden geserveerd. Helemaal in thema. Jammer dat Pasen zo snel voorbij is hé.

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heerlijk uit Esther....ik ga er eens kijken...
    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.